Kuchnia z Agatą

Zwykle, gdy Agata zabiera się za pieczenie ciast, to albo wyglądem przypominają węgiel, albo ma się wrażenie, że pochodzą z epoki kamienia łupanego. No cóż, przywykłam, że zwalam winę na piekarnik. Tym razem jednak w naszej kuchni doświadczyłam cudu: wyszło, po prostu wyszło mi ciasto 🙂 Być może dlatego, że w przepisie napisane było: „Dla tych, którzy nawet wodę potrafią przypalić”, nie wnikam. Nie wpadłam na to, żeby zrobić zdjęcie, a szkoda, musicie jednak uwierzyć na słowo, że coś tam potrafię. I tym razem nie był to placek z pudełka, ha!

Uradowana tym faktem, podaję przepis, gdyby ktoś chciał spróbować (i mam dziwne przeczucie, że dziewczyny z Miasta Rond się skuszą :P):

Ciasto marchewkowe:

Składniki:

– 2-3 jaja (ja dałam 3)
– 1 szkl. cukru
– 1 szkl. mąki
– 2 szkl. utartej marchwi
– 1 łyżeczka: proszku do pieczenia, cynamonu, sody
– szczypta soli
– ¾ szkl. oleju
– ½ szkl. siekanych orzechów

Jak to zrobić, żeby się wyrobić?

Jajka, cukier, mąkę, proszek do pieczenia, cynamon, sodę, olej oraz sól potraktować mikserem. Dodać marchew i orzechy, dokładnie wymerdać.  Piec około 1h w temperaturze 170-180 st. C. Nasz piekarnik męczył się 1,5h, aż uznałam, że nikt się nie zatruje.

Lubię naszą kuchnię. Szczególnie w czasie imprez, bo – jak pisała pani Ewa Andrzejewska – „(…) w czasie przyjęcia zajrzyj do kuchni / w kuchni ludziska bardziej poufni (…)”. A no, prawda, prawda 😀 Ale jest więcej powodów – fajne rzeczy można tam stworzyć:

Książki dla dzieci – źródło inspiracji dla studenta 🙂

komentarzy 6 to “Kuchnia z Agatą”

  1. Ilona Says:

    Bardzo sympatyczne stworki, aż serce głód ściska prowadząc na spacer w stronę światełka w lodówce 😉
    Ja ostatnio odkryłam, że robiąc naleśnika, podczas wylewania masy na patelnię można stworzyć kształty niepojęte, geometryczne, architektoniczne, nawet serduszka ……. a dostojnie przystrojone serkiem lub dżemem rozweselą każdy nawet najmniejszy organizm 🙂

  2. Agata Says:

    A my dzisiaj mieliśmy na obiad naleśnik typu „zwykły placek” 😦
    Czuję,że serduszka będą następnym razem 🙂

  3. dzwonek Says:

    eee pewnie nie tylko dziewczyny z miasta rond ale i chłopcy też by się skusili 😀

    ale śmiechowe stwory wam powychodziły…

    Pozdrowienia dla Cioci Agaty 😉

  4. Ilona Says:

    Jakie to jest miasto rond? Rondelków? 😉

  5. Agata Says:

    Kwidzyn! 😀

  6. Wyspa – po prostu pichcę! | Kamil Wysocki Says:

    […] ziemniaków i kotletów) i zrobić coś lekkiego, coś fit. Agata ostatni prezentowała przepis na ciasto marchewkowe ja za to wybrałem coś, co można wciągnąć przed deserem, a jako że jestem wielkim fanem sera […]

Skomentuj

