Dużo, dużo zaległości, a czasu mało. Ale zanim o zaległościach, najpierw kilka przemyśleń.

Uczuć się nie dzieli i nie dawkuje we właściwych proporcjach, dlatego ciocia Agata z przyjemnością słucha, jak jej znajomi opowiadają o szaleństwach letniego zakochania. Chociaż nie jestem w tym temacie ekspertem, historie o niespodziewanych przypływach radości zawsze napawają mnie optymizmem. Są przecież bardziej realne niż te z książek, a „jest w tym jakieś hipnotyzujące piękno”. Chociaż i nutka żalu się pojawi, bo są też i tacy, którzy serce muszą remontować. Zastanawia mnie jednak, dlaczego ludzie tak chętnie popadają w to szalone uczucie właśnie latem? Co prawda słońce, plaża, ciepłe wieczory są atrakcyjniejsze niż 1,5 metru śniegu za oknem, ale przecież ludzie są tacy sami, nie zmieniają się wraz z porą roku…

Mimo wszystko gratuluję M., który doszedł do wniosku, że „człowiek to zwierzę stadne, nie lubi żyć w pojedynkę”, a właśnie z O. chce rozmawiać bez końca. Bo jak pisała Bridget Asher, „małżeństwo to rozmowa, która trwa przez całe życie”. Gdańskim współlokatorom życzę natomiast powodzenia, żałując, że ciekawe sytuacje przytrafiają się zawsze wtedy, gdy ja akurat jestem w domu.

A wracając do zaległości – dwa moje ulubione:

Fot.: Łukasz Wczysła

* * *

– Pamiętam zdjęcie, które zrobił: pole tuż po żniwach, w oddali drzewo – jedno jedyne i ta blondynka w czerwonej sukience. Stoi bokiem, patrzy za siebie, jakby sprawdzała czy ktoś, kto idzie za nią dorównuje jej kroku.

– Ta dziewczyna… to ty?

– Nie.

– O czym myślisz? – zapytał po chwili.

– Żałuję, że to nie ja byłam na tamtym zdjęciu. Może by mnie pamiętał, gdyby było inaczej. Bo ja nie przestałam czekać. Wciąż sprawdzam, czy jest w pobliżu, by chwycić mnie za rękę.

Jedna odpowiedź to “”

  1. julien Says:

    Otóż Agato w tym kontekście zmieniają się.

Skomentuj

