Kolor i smak

Jechałam pociągiem i podziwiałam zaśnieżoną okolicę. Zima potrafi być piękna, zwłaszcza, gdy siedzi się w ciepłym pomieszczeniu, a – o dziwo – taki właśnie był przedział. A może tylko tak mi się wydawało, bo jechałam stęskniona do domu i wszystko zdawało się być jakieś przyjemniejsze.

Teraz zostało już tylko podzielić się opłatkiem, zasiąść przy wigilijnym stole, a potem ogołocić choinkę z czekoladowych bombek.

Dorwałam ostatnio grudniowe „Zwierciadło”, w którym Tomasz Jastrun pisze: „Kiedy byłem młody i głupi, zdawało mi się, że panuję nad swoim życiem. Teraz nieco bardziej rozumny wiem, że miłe zdarzenia i straszliwe ciosy przychodzą niespodziewanie. I nigdy z tej strony, z której ich się spodziewamy.” . Podoba mi się ten komentarz. Bo nauczyłam się, że nigdy nie jesteśmy przygotowani ani na to dobre, ani na złe. Chociaż ja wolę być zaskakiwana przez dobre.

Nie lubię robić grudniowych podsumowań i noworocznych postanowień. Te pierwsze utwierdzają mnie w przekonaniu, że nie jestem aż tak konsekwentna jakbym chciała, drugie – są zwykle listą rzeczy do zrobienia w pierwszym tygodniu stycznia (w lutym nie pamiętam już, gdzie podziałam tę listę). Nie da się jednak ukryć, że rok 2010 obfitował w różne emocje. I dobrze, przynajmniej nie mogłam narzekać na nudę.

A co na rok 2011?

Chciałabym w końcu nauczyć się mówić: „Spokojnie, zaraz się to ogarnie”.

A Wam życzę, abyście zapamiętali wszystkie zdarzenia w nadchodzącym roku. Nie dni, ale właśnie zdarzenia, ich kolory oraz smaki. I osoby, z którymi je przeżyjecie.

I jeszcze jedno: żebyście potrafili wydestylować bezinteresowną miłość z tego, co Was przenika.

Jedna odpowiedź to “Kolor i smak”

  1. Ania Says:

    super zdjęcie:) a nie chcesz się pochwalić jak zdobyłaś to Zwierciadło:P
    y a mi me gusta mucho esta cancion:D
    wydestylować – ładne słowo…:*

Skomentuj

