Poczucie bezpieczeństwa, proszę nie przeszkadzać.

Jak pewnie większość kobiet mam w sobie niegasnącą potrzebę przytulania się i bycia przytulaną. Zapala mi się wtedy w głowie lampka z napisem: „Poczucie bezpieczeństwa, proszę nie przeszkadzać”.

Przytulanie zarezerwowane jest wyłącznie dla męskich ramion. Fanką damskiego przytulania nie jestem, a cmoki na boki rozmazują mi makijaż. Pomadki i błyszczyki traktuję bardzo osobiście – nie potrzebuję obcych na policzkach. Więc o ile do kobiecych czułości podchodzę z rezerwą, tak w ramionach M. czuję się jak ryba w wodzie. Ukokoszam się w nich.

Mówiąc szczerze, nie rozumiem fenomenu przytulania. Teoretycznie nie ma w tym nic przyjemnego – gorąco, klaustrofobicznie wręcz. Podobno ma ono jednak właściwości leczniczo – terapeutyczne. Naukowcy z Kanady, na podstawie badań małych dzieci, wykazali bowiem, że przytulanie się do mam zmniejsza w organizmach krasnali produkcję białek prozapalnych, co umożliwia zmniejszanie wystąpienia ryzyka depresji i chorób sercowo – naczyniowych. Brzdące, które wychowywały się w Domach Dziecka i nie były przytulane tak często, jak dzieci z pełnych rodzin, znacznie częściej zapadały na choroby górnych dróg oddechowych i powracające gorączki.

Ja nie potrzebuję badań, żeby zauważyć, że podczas przytulania moje endorfiny urządzają maraton. Znam takich, co przytulają się do drzew (ma to nawet własną nazwę – sylwoterapia), ale osobiście uważam to za dziwactwo, bo taka brzoza, dla przykładu, ani nie pomizia po włosach, ani nie powie, że wina leży po stronie pralki, która kurczy spodnie, nie mojej.

Tak czy siak, przytulanie polecam. Jest to jedna z tych rzeczy, z których się nie wyrasta, bo zawsze można przytulić mocniej, powiedzieć więcej.

Ciocia Agata Dobra Rada

Tagi:

Jedna odpowiedź to “Poczucie bezpieczeństwa, proszę nie przeszkadzać.”

  1. BY Says:

    Razem łatwiej, razem odważniej, razem cieplej ……. na duszy – oto fenomen przytulania 🙂

Skomentuj

