Oko dnia.

Dostałam w prezencie od W. cudne „Oko dnia” Jonathana Carrolla – książkę, którą pochłonęłam jednym tchem. I – jak to zwykle z Jonathanem bywa – wzruszył mnie i zastanowił.

Poniżej jeden z moich ulubionych fragmentów:

„Ona pragnie tego, co niewielu potrafi dać. Pragnie rzeczy prostych. Mało kto potrafi jeszcze robić to, co proste. Chce jeść domowe kanapki z topionym serem, moczone w keczupie i podane na papierowym talerzyku, a nie obiad w luksusowej restauracji. (…) Otrzymywać skreśloną własnoręcznie kartkę z napisem: „Zależy mi na tobie”, zamiast jubilerskiego cacka kupionego przed trzema laty.

Ona pragnie rzeczy jeszcze prostszych. Takich, o których można by sądzić, że o nich zapomnieliśmy. Chce, abyś spytał ją o zdanie, nim pocałujesz ją po raz pierwszy i drugi. Chce, abyś trzymał ją za rękę, kiedy będziecie oglądać stare filmy na kanapie. Chce, abyś przy rozmowie patrzył na nią (…)

„Czego ona chce?” – ktoś zapytał. Chce tylko być kochana, po prostu. Tak samo jak kocha wszystko w swoim życiu. Nie kieruje się żadną skomplikowaną formułą. Wszystko jest proste i łatwe, bo wszystko pochodzi z serca. Chce, abyś ją kochał, bo ludzie poświęcają czas na rozmyślania i analizy, na robienie głupstw i wynajdywanie powodów, by nie kochać sercem.”

Osobiście ulżyło mi, kiedy przeczytałam, że ‚chodzi po świecie osoba, która myśli dokładnie tak, jak ja’. A potem zastanowiłam się, ile razy w życiu dostałam moje ulubione konwalie czy ile razy ktoś zrobił dla mnie kanapkę. A przecież to wszystko jest takie proste i niesamowicie przyjemne.

Przyszło lato, czas się wzruszyć.

Tagi: , , ,

Komentarzy 8 to “Oko dnia.”

  1. Baba Says:

    Dziękuję Ci za tę piosenkę. Jest cudowna:)

  2. Verónica Says:

    moja droga agatko 😉
    odgapiasz! 😉

    • Agata Says:

      moja droga Weroniko,a skąd ja miałam wiedzieć,że pomyślałaś dokładnie o tym samym fragmencie?:P Trzeba było mi książki nie dawać 🙂

  3. Verónica Says:

    to chyba oczywista oczywistość! 🙂
    wnioskując po tym JAK ja się znam, i umiem trafić w twe gusta 😀

  4. Ania Says:

    ja chcieć tą książkę! przywieź do Zielonej zrobimy zamianę za herbatę z Granady:D

  5. Ania Says:

    zanim mnie poprawisz: TĘ książkę!:P

Skomentuj

