nomen omen

Mam na uczelni zajęcia z onomastyki, czyli zajmujemy się na nich analizowaniem m.in. imion i nazwisk. I nie ukrywam, że bardzo mi się te zajęcia podobają. Może dlatego, że po każdym wykładzie mam ochotę zadzwonić do Mamy i podziękować jej, że mam normalne imię, którego nigdy nie musiałam się wstydzić.

Moi rodzice nie poznali się w sklepie radiowym, dlatego nie mam na imię Antena (autentyk), a Mama nie oglądała przed moimi narodzinami „Małej syrenki”, dlatego nie nazywam się Ariel, co kojarzy mi się wyłącznie z proszkiem do prania. Nie chciałabym też nazywać się Różyczka, jeśli miałabym być brzydka jak noc, czy Dąb, gdybym była chuda jak patyk. Rodzice fantazją w urzędzie nie zgrzeszyli, więc problemów z przedstawianiem się nie mam (bo nigdy nie zapomnę, jak koleżanka, której wyszukane imię zostało wypowiedziane przez nauczycielkę na forum połowy szkoły podeszła do niej i z wielkim wyrzutem powiedziała: „Naprawdę musiała pani to zrobić?!”. Swoją reakcję na imię Donat też pamiętam, bo – choć może jestem ograniczona – kojarzy mi się raczej kiepsko).

Zawsze, kiedy chcę nastraszyć M., mówię mu, że córeczki nazwę Jowanka i Langustynka (mając cichą nadzieję, że dzieci na podwórku nie będą krzyczały: „Langusta, głowa pusta” …). Chłopca – rzecz jasna – Bronek.

Do imienia mojego chłopaka zastrzeżeń nie mam. Bo przecież A+M pasuje idealnie.

Jedna odpowiedź to “nomen omen”

  1. Verónica Says:

    zastanawia mnie, jakie to było wyszukane imię.
    ja znam dwie mirabelle, i mariettę znam.
    imię donat akurat lubię.
    i jak lubię imiona tradycyjne, to chyba jednak daleka jestem od zachwytu nad imionami słowiańskimi w stylu: biezrząd czy dobrzegniew.

Skomentuj

